Knep 1

Den ene: Vi går ind i et rum

Den anden: Vi?

Den ene: Du og jeg, hvem vi så end er

 

Den anden: Et rum?

 

Den ene: Et rum, eller ud af det, ud på en mark, op på et tag, ned i et hul, hen mod et træ – vi skaber en adskillelse, du og jeg, bliver et VI om så blot for et øjeblik, et VI – du og jeg.

Den anden: Hvad sagde du?

Den ene: Hørte du ikke? vi bliver –

Den anden: Jeg hørte det godt; tror du der er sådan?

Den ene: Hvorfor ikke?

Den anden: Mit vi er ikke dit vi.

Den ene: for mig er der måske ingen adskillelse, jeg ser, ser andre konstellationer, gør det dig utryg?

Den anden: Ja, et øjeblik gør det.

Den ene: Men det forsvinder, gør det dig utryg?

Den anden: Ja, det betyder at jeg kan fortabe mig, og du dig.

Den ene: Og fortabelse er utrygt?

Den anden: Ja, for den der har noget at tabe og allerede har tabt meget ud af hænderne, for den er det et tab.

Den ene: Du ved at det kaldes den lille død? Vi dør lidt i alle øjeblikke.

Den anden: Jeg kender ikke til det vi, jeg har forhørt mig, men jeg ønsker heller ikke at vide.

Den ene: Ikke at give dig hen, forsvinde i ekstasen og ophæve dit jeg, lade dig opløse i lava og brænde med alt der brænder?

Den anden: Nej, jeg vil ikke opløses, jeg ser ingen opløsning, jeg er her med dig, men vi er ikke VI og vi er ikke alene: Vi optræder, vi arbejder, vi deltager – jeg vil ikke opløses.

Den ene: Men vil du deltage?

Den anden: Det er naragtigt at diskutere MIN vilje.

Den ene: Ved du; gennemskuelsen vil ikke hjælpe dig, der er ingen tredje position.

Den anden: Hvem har sagt det?

Den ene: Det er der ikke. Du optræder, du fortaber dig – under ingen omstændigheder er du så vigtig; dig – dit sprog. Lad os komme i gang!

Den anden: Jeg kan lide det når du er maskulant førende.

Den ene:Det hedder maskulint, og det er problematisk.

Den anden:Det kan jeg også lide.

Den ene: Klæd dig af! SIG det!

 

Den anden: Jeg er dig allerede

Den ene: jeg er dig allerede

Begge: vi er der allerede

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

